လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲေနမွုဟာ ခ်င္းျပည္နယ္ရဲ့ စီးပြားေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳပါ့မလားဆိုတာ ခ်င္းေတာင္တန္းေတြ ေပၚကို တက္ေနရင္းေတြးမိပါတယ္။ ကေလးၿမိဳ႕ကေန ခ်င္းျပည္နယ္ရဲ့ တီးတိန္ၿမိဳ႕ကို သြားတဲ့လမ္းဟာ မိုးတြင္းဆို ခရီးသြားေတြအတြက္ အေတာ္ကို စိုးရိမ္စရာေကာင္းေနပါတယ္။ ဒီလမ္းမႀကီးဟာ ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္း သြားလာနိုင္မယ့္ အဓိက လမ္းျဖစ္ပါတယ္။
လမ္းခရီးတစ္ေလ်ာက္ ေျမၿပိဳမွုေတြ ကားလမ္းေခ်ာ္မွုေတြဟာ ခ်င္းျပည္နယ္မွာ ျပဳလုပ္မဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြ အတြက္ အခက္ၾကဳံနိုင္ပါတယ္။ ကေလးၿမိဳ႕နဲ႔ တီးတိန္ၿမိဳ႕ဟာ မိုင္ေပါင္း ၅၇ မိုင္ ေက်ာ္ေက်ာ္ သာရွိေပမဲ့ ခရီးၾကာျမင့္ခ်ိန္ဟာ မိုးရာသီမွာဆို တြက္ဆလို မရနိုင္ေအာင္ကို ျဖစ္ေနပါတယ္။
လမ္းခရီး တစ္ေလ်ာက္ တိမ္ေတြ ဖုံးအုပ္ေနတဲ့ ေတာင္တန္းေတြကို ၾကည့္ရတဲ့ျမင္ကြင္းဟာ ၾကည္ႏွုးဖို႔ေကာင္းသလို မိုးရြာသြန္းမွုေၾကာင့္ ေတာင္ကမ္းပါးယံေပၚက ၿပိဳက်လာတဲ့ခဲေတြကို ျမင္ရတာကလည္း ထိတ္လန႔္စရာပါ။ ကုန္တင္ ကားေတြ၊ အိမ္စီးကားေတြ၊ ခရီးသည္တင္ကားေတြနဲ႔ ဆိုင္ကယ္ေတြက ဒီလမ္းမႀကီး တစ္ခုတည္းကိုပဲ အားထားၿပီး သြားေနရတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယ ကမၻာစစ္က အဂၤလိပ္နဲ႔ ဂ်ပန္တို႔ စစ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကေနဒီ ေတာင္တန္းကို စတက္တာနဲ႔ ကားလမ္းမႀကီးဟာ တိမ္ေတြ ေပၚကို ေရာက္မွန္းမသိေရာက္လာပါတယ္။ လမ္းေဘး က ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခု ၾကည့္မိေတာ့ အျမင့္ေပ ၈၀၀၀ ေက်ာ္ေနၿပီ ဆိုတာကို သတိထားလိုက္မိတယ္။
အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ေျမၿပိဳမွု ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေျမႀကီးတူး စက္ေတြနဲ႔ လမ္းေတြကို အေရးေပၚ ျပန္ေဖာက္ေပးေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ သိုင္းငင္းနဲ႔ တီးတိန္ဟာ ၂၅ မိုင္ပဲ ေဝးတဲ့ခရီးပါ။ ဒါေပမဲ့ က်ေတာ္တို႔ ၂ နာရီေက်ာ္ ၾကာေအာင္ ေမာင္းခဲ့ ရပါတယ္။ တီးတိန္ကို မေရာက္ခင္ ၁၅ မိုင္ေလာက္ အေရာက္မွာ တိမ္ေတြၾကားက ရြာေတြကို ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ အလားျမင္ေတြရမွာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ၾကမ္းတမ္းတဲ့ လမ္းခရီးေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး တီးတိန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
တီးတိန္ကေန ရိဒ္ေရကန္ ဟာ ၃၃ မိုင္ပဲ ေဝးပါတယ္။ လမ္းခရီးဟာ ေတာင္ဆင္းျဖစ္တာေၾကာင့္ အနည္းငယ္ ျမန္တယ္လို႔ဆိုရပါမယ္။ ၁၅ မိုင္ေလာက္ အေရာက္မွာ ကုန္တင္ကားတစ္ခ်ိဳ႕ရပ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီ့မွာ ကုန္တင္ကား တစ္စီး ေမွာက္ေနပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ငါးမိုင္ေလာက္ အေရာက္မွာ ကုန္တင္ကားေတြ ထပ္ၿပီးတန္းစီေန ျပန္ပါတယ္။ စုံစမ္းၾကည့္ေတာ့ ကားတစ္စီး လမ္းကို ပိတ္ၿပီးနစ္ေနတာတဲ့။
မိုးရြာထားလို႔ ရြံ့ဗြက္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ့္ကို ထူထပ္ေနပါတယ္။ နစ္ေနတဲ့ကားကို ေနာက္ထပ္ ကားတစ္စီးက သံႀကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ၿပီးေနာက္ကေန ဆြဲ နစ္ေနတဲ့ကားက ဘက္ျပန္ဆုတ္နဲ႔ အဲေနရာမွာတင္ အခ်ိန္ ၃-၄ နာရီေလာက္ ကုန္သြားပါတယ္။
ေနာက္ဆုံး ကံေကာင္းတယ္ ေျပာရမယ္။ နစ္ေနတဲ့ကားဟာ ကားတစ္စီး ေရွာင္လို႔ရေအာင္ ေနာက္ကို ဆုတ္လိုက္ နိုင္တယ္။ က်ေတာ္တို႔နဲ႔အတူူ လမ္းပိတ္ေနတဲ့ ကုန္ကားေတြဟာ အစီး ၃၀ နီးပါးရွိပါတယ္။ ကုန္ကားေတြ အတြက္ ဒီလမ္းဟာလည္း အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္ အတြက္ တစ္ခုတည္း ေသာလမ္းပါ။
ရိဒ္ကိုေရာက္ဖို႔ ၁ မိုင္ေလာက္ အလိုမွာ ေနာက္ထပ္ ျပသနာ တခု ရင္ဆိုင္ရျပန္ပါတယ္။ ကားႏွစ္စီးေရွာင္လို႔မရတဲ့ တံတားေပၚမွာ ကုန္ကားႀကီး တစီး တံတားကို ဝင္တိုက္ပီး ပိတ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အဲဒီကားရပ္ထားတဲ့ေနရာမွာဘဲ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီေတြ ထပ္ငွားၿပီး ရိဒ္ေရကန္ ဆီကို အေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။
အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဂိတ္ရွိတဲ့ ရိဒ္ေခါရ္ဒါ ၿမိဳ႕ျပန္ေရာက္ေတာ့ ႏွစ္နိုင္ငံ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ ေရးတံတားကို ဆက္သြားခဲ့ပါတယ္။ အိႏၵိယ နိုင္ငံ မိဇိုရမ္ ျပည္နယ္နဲ႔ ျမန္မာနိုင္ငံ ရိဒ္ေခါရ္ဒါ ၿမိဳ႕ဟာ တံတားေလး သာ ျခားၿပီး လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးနဲ႔ လ်ပ္စစ္မီးဟာ သိသိသာသာကို ကြာဟ လွတာကိုေတြ႕ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။
ေမွာင္ရီတန္း အခ်ိန္မွာ ပိုလို႔သိသာလာပါတယ္ ။ အိႏၵိယဖက္ကမ္းက လ်ပ္စစ္မီးေတြနဲ႔ ထိန္ထိန္လင္းေနေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔နိုင္ငံဘက္အျခမ္းက ရိဒ္ေခါရ္ဒါ ၿမိဳ႕ေလးကေတာ့ မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္ မီးေရာင္ေလးရဲ့ေအာက္မွာ မ်က္ႏွာငယ္ေနရရွာပါတယ္။
ခ်င္းျပည္နယ္ဟာ အဆင္းရဲဆုံးျပည္နယ္ ျဖစ္ေနတာက ဒီေလာက္ဆိုးရြားလွတဲ့ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးေၾကာင့္ ျဖစ္ေနမလား။ အစိုးရအဆက္ဆက္ကေရာ ဘာေၾကာင့္ ဒီလမ္းေတြကို ဒီအတိုင္းပစ္ထားရသလဲ ျပဳျပင္တယ္ဆိုရင္လည္း ဘာေၾကာင့္ သူမ်ားနိုင္ငံေတြလို ေရရွည္ ခိုင္ခန႔္ေအာင္ မျပဳျပင္သလဲဆိုၿပီး မညီညာတဲ့ လမ္းေတြေပၚမွာ ေမာင္းေနတဲ့ ကားေပၚထိုင္းရင္း ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ကို ေတြးမိေနပါတယ္။
လွပတဲ့ေနရာေတြ ရွိ႐ုံနဲ႔ ေငြရွာလို႔မရဘူးဆိုတာကို ဒီခရီးစဥ္မွာ သတိထားမိပါတယ္။ ခ်င္းျပည္နယ္ဟာ ရဲရင့္တဲ့ ေတာင္ဇလပ္ပန္းေတြ ပြင့္တဲ့ေနရာ၊ တိမ္ေတြကို ေက်ာ္လႊန္ေနတဲ့ ေတာင္ထြဋ္ဖ်ားေတြ ေပါမ်ားလွတဲ့ လွပတဲ့ ျပည္နယ္တခုပါ။
ဒါေပမယ့္ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတဲ့ လမ္းေတြ ကေတာ့ ဧည့္သည္ေတြကို စိတ္ပ်က္ေစမွာ အမွန္ပါ။ ဧည့္သည္ကို ေခၚဖို႔ျပင္ေနတဲ့ အိမ္ဟာ အိမ္ကိုလာတဲ့ လမ္းေတြ သာေနေစခ်င္ပါတယ္။ သာယာဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔နိုင္ငံရဲ့အိမ္ေလးတစ္လုံးကို သန႔္ရွင္းသပ္ရပ္ေအာင္ ျပဳျပင္ၿပီးမွသာ ဧည့္သည္ကို ဧည့္ႀကိဳေစခ်င္ပါတယ္။
ျမန္မာ စကားပုံ တခု က က်ေနာ္အေတြးထဲ ဝင္လာပါတယ္။ “အိမ္သာမွ ဧည့္လာမယ္တဲ့” ဒါေၾကာင့္ ေတာင္ဇလပ္ေၿမ က အိမ္ကေလးသာယာဖို႔ မရဏလမ္းႀကီး အျမန္ဆုံး ေကာင္းေစခ်င္ပါတယ္။
Credit : Irrawaddy
ကြ်န္ေတာ္သိ၊ကြ်န္ေတာ္တတ္၍ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ပါခင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ေလ့လာမိသမွ်ကို စာဖတ္သူမ်ားျပန္လည္ေလ့လာမိေစရန္ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ပို႕စ္တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ မူရင္းေရးသားသူမ်ားကို အထူးေက်းဇူးဥပကာရတင္ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ေအာင္ျမင့္ျမတ္(Myanmar Youths) Ph-09256480246
0 comments:
Post a Comment